Skip to main content

Ilość informacji, która każdego dnia walczy o uwagę użytkownika w sieci, jest niesamowita. Jak przebić się do niego z naszym komunikatem, by w tym szumie informacyjnym zwrócił na nas uwagę? Pomóc mogą nam animacje 3D.

Chociaż większości z nas animacje 3D kojarzą się z filmami akcji, to z powodzeniem można je wykorzystać również w branży reklamowej. Same animacje są wykorzystywane na stronach internetowych od dawna. Mowa tutaj np. o karuzelach i sliderach, czyli zmieniających się zdjęciach lub boksach. Czasami z dodatkiem tekstu, niekiedy bez. Coraz popularniejsze są również filmy animowane np. instruktażowe, które pokazują, jak coś działa. W taki sposób możemy też zaprezentować ofertę naszej firmy. 

Dlaczego warto skorzystać z animacji? Podobnie jak zdjęcie, przyciąga ona wzrok. Pozwala też na dłużej skupić uwagę użytkownika. Zwiększa to więc szansę, że potencjalny klient zapozna się z naszą ofertą. A tym samym, że kupi nasz produkt lub skorzysta z naszych usług. 

Animacje uatrakcyjnią stronę internetową i wzmocnią jej przekaz. Spoty reklamowe to wciąż jeszcze coś niecodziennego, dlatego przyciągają uwagę. Pamiętajmy jednak, aby nie przesadzić z ich liczbą, w przeciwnym wypadku przeciążymy nie tylko uwagę naszego klienta, ale i stronę internetową. Oczywiście witryna internetowa to tylko jeden ze sposobów wykorzystania animacji. Równie dobrze możemy w takiej technologii stworzyć reklamę, czy krótki filmik instruktażowy. 

Jak powstają animacje 3D?

Animacje 3D to pewnego rodzaju połączenie fotografii z wideo. Na ich stworzenie składa się kilka etapów. W pierwszej kolejności jako zleceniodawca dostarczamy dane dotyczące obiektu, który będzie animowany. Jeśli ma być to film instruktażowy, to czas, gdy opowiadamy o koncepcji. Następnie tworzone są wstępne modele. W kolejnych etapach powstają tekstury, wizualizacja i w końcu opracowanie poszczególnych scen. W pierwszej kolejności zleceniodawca otrzyma do wglądu animację poglądową. Ma ona niską jakość, ale służy tylko do obejrzenia projektu i jego zatwierdzenia. Na końcu tworzone są detale. 

W przypadku animacji 3D ogranicza nas w zasadzie tylko nasza wyobraźnia. Dzięki niej możemy stworzyć nie tylko kreatywną reklamę, ale i w pomysłowy sposób przekazać działanie procesów, nawet tych trudnych. Możemy wykorzystać ją również w przypadku filmów edukacyjnych. Animacja 3D sprawdzi się np. w prezentacji wyglądu naszego produktu. Wizualizacja pozwala pokazać go z każdej strony, możemy go przybliżyć lub oddalić i przyjrzeć się w ten sposób detalom. 

Animacja daje dużą elastyczność. Do jej działania wystarczy przeglądarka internetowa. Można ją również obejrzeć na urządzeniach mobilnych. To też dobry pomysł na przedstawienie klientom zachodzących pomiędzy produktami lub urządzeniami interakcji. Animacje mogą przydać się w wielu branżach. Mogą być również interaktywne. 

Filmy takie pomogą nam również w kilka minut opowiedzieć o produkcie Możemy w ten sposób przedstawić szybko, to, co chcemy przekazać odbiorcy. Animacja może być w całości wykonana w technologii w 3D, jak i w postaci dodatku do tradycyjnego filmu. A co z ceną? Uzależniona jest ona od stopnia skomplikowania i długości.